\
Interview
April 30, 2023

Idan Faingold in an interview for Walla!

Read the full interviewDownload Now

לכבוד החג: העסקה הגדולה הראשונה שלי

ראש השנה הוא זמן טוב להיזכר בפעמים ראשונות. לכבוד החג הלכנו אל כמה אנשי עסקים שכבר סגרו כמה עסקאות בחייהם כדי לברר האם הם זוכרים את הפעם הראשונה שלהם, את העסקה שהפכה אותם לאנשי עסקים מצליחים

וואלה! כסף

העסקה הגדולה הראשונה שלי \ עידן פיינגולד - מנכ"ל Commit

בשנת 2005 היינו 3 חבר'ה צעירים, שרק עכשיו יצאו מהיחידה הטכנולוגית "אופק" של חיל האוויר –אנטולי קושניר, אוהד דלל ואני, עם ניסיון צבאי בפרויקטים מתקדמים וגדולים. מייד עם השחרור, הקמנו את חברת Commit המציעה שירותי פיתוח מקצה לקצה ללקוחות שרוצים לבנות את המוצר הבא שלהם. כבר מההתחלה האמנו שנהפוך את החברה להיות Powerhouse טכנולוגי שיודע לבצע פרויקטים מורכבים ומולטידיספילאריים. בזמנו חשבנו שנהיה הפרטנר האידיאלי לבתי מערכות כמו אלביט, רפאל, תעשייה אווירית וכו'; ובפועל מצאנו את עצמנו מתאימים גם להם, גם לסטארטאפים וגם לחברות מוצר ענקיות, כי ברגע שאתה יודע לפתור בעיות ולפצח אתגרים טכנולוגיים מורכבים – אתה בעצם פרטנר שמתאים לכולם. זה כבר לא משנה למי אתה נותן את השירות, כי אתה עונה על צורך אמיתי ועושה את זה בצורה שבאמת מעטים בשוק יודעים לעשות.


וכך, מצאנו את עצמנו בימינו הראשונים מספקים שירות לרפאל, בפרויקט גדול עם IBM – וזה היה ממש בתחילת הדרך, שלושה קצינים צעירים המובילים חברה בת יומה, ולרבים עלתה השאלה, האם אנחנו באמת יכולים לתת ערך לחברות הגדולות והחזקות הללו. כבר בעסקה הזו הבנו שיש לנו באמת מה לתרום בזכות הניסיון שצברנו בפרויקטים רבים בצבא. כמובן שלא ניתן היה להתעלם מכך שעבור חברות הענק הללו, לעבוד עם חברה קטנה וצעירה זה סיכון רציני, וכאב ראש בירוקרטי, עם מספר אנשים שניתן לספור על יד אחת, ועם שנות ניסיון מצטברות שיש למהנדס אחד שהם רגילים לעבוד איתו – פתאום קיבלנו גושפנקא שאנחנו חברה חדשנית, יצירתית שחושבת מחוץ לקופסא.


זה היה פרויקט מאוד מולטידיסיפלנרי, מתקדם ומאתגר שהפיל לנו את האסימון ונתן לנו את החותמת שגם ארגונים גדולים ומתקדמים, שנחשבים מאוד סקסיים, רוצים את היכולת של כמה קצינים צעירים לפתור בעיות של ארגוני על – וזה דבר שמלווה אותנו עד היום.