\
Article
April 30, 2023

Lior Bialik's lecture in the Central Plenary at the People & Computers annual IT conference

Read the full interviewDownload Now

"הענן מאפשר להסתגל לאירועים מיוחדים, כמו שקרה עם הקורונה"

כך אמר ליאור ביאליק, סמנכ"ל יחידת הענן של קומיט, כשתיאר בפאנל הממשלה של כנס ה-IT של אנשים ומחשבים את המיגרציה לענן של המגזר הציבורי והממשלתי

צבי קצבורג

11:57

ליאור ביאליק, סמנכ"ל יחידת הענן של קומיט.

ליאור ביאליק, סמנכ"ל יחידת הענן של קומיט.צילום: ניב קנטור

"למה הארגונים רוצים לעבור לענן? כל תהליכי השירות אוספים מידע, וזה הולך לכיוונים של ביג דטה אבל אנחנו רוצים כלים שינתחו את זה, והענן נותן פתרון. בנוסף הענן מאפשר להסתגל לאירועים מיוחדים, כמו שקרה עם הקורונה שביום אחד, בבת אחת, היינו צריכים להתחיל לתת פתרון, בזמן קצר, ובנגישות גבוהה", אמר ליאור ביאליק, סמנכ"ל יחידת הענן של קומיט, כשתיאר בפאנל הממשלה של כנס ה-IT של אנשים ומחשבים את המיגרציה לענן של המגזר הציבורי והממשלתי.

"אנחנו רוצים בסופו של דבר לתת שירות טוב לכולם, והענן מאפשר זאת. הוא גם מאפשר להוריד את העלויות של תפעול ה-IT, וזה לא רק עלויות החומרה, זה עלות הבעלות הכוללת. האבטחה כמובן לא פחות חשובה והיא נוחה כי היא מוטמעת בפלטפורמה מראש, ויש עוד דבר מאוד חשוב: הענן מזניק את העסקים, מאפשר לחברה למנף תהליכים חזק ומהר יותר", הוסיף ביאליק.

לדבריו 2022 תהיה שנה טובה יותר אפילו מ-2021 להגירה לענן. "עד עכשיו זה היה בעיקר בהיי-טק, מעכשיו זה המגזר הציבורי. למה? כי הטכנולוגיות כבר כאן כבר כמה שנים והן רק הולכות ומשתפרות. גם עברנו שלב. לא מסתכלים יותר על הענן כחלופה, אלא מחפשים את אסטרטגיית הענן המתאימה. חברות שנולדו לענן כבר עוקפות אל כל החברות האחרות, וגם בשוק הציבורי-ממשלי הבינו את זה, ולכן המיקוד בענן במרחב הציבורי יהיה מאוד מאוד חזק, גם בגלל פרויקט נימבוס", הוא סיכם.